søndag den 12. april 2009

Uha for et brag i Aalborg...

Så er det SAS Liga-dag igen. Det er også længe siden sidst. En hel lørdag uden SAS-bold. Men nu er SAS Ligaen heldigvis tilbage efter den lange pause :-)

Det betyder også, at jeg vil prøve at få øget overskuddet på de par spilletips, jeg har givet endnu. Den første dag var rigtig fin, og den næste helt i skoven. Men overskuddet siger 230 kroner på to spilledage, og det skal vi prøve at forøge i dag.

Det er godt nok et par giftige kampe, der er i dag, synes jeg. Uf, man kan ikke rigtigt udelukke noget i opgørene AaB-OB og Horsens-Brøndby. Men jeg synes alligevel, at der er nogle ting i de kampe, der gør, at jeg tror på, at vi kan få pengene til at yngle lidt.

Lad os starte i Aalborg, hvor jeg prøver en OB-sejr til 2.90.

Og hvorfor så det ? AaB har jo været ekstremt stabile i lang, lang tid. Men jeg skrev før opgøret på udebane mod Brøndby, at AaB udover et godt fodboldhold også havde haft alle marginalerne i lang, lang tid. Det er der ingen, der bliver ved med at have. Held og uheld er elementer i fodbold på dagen. Og på flere dage. Men ikke over en hel sæson, den slags udligner sig selv nogenlunde. Man kan ikke blive mester eller rykke ned ved at være heldig eller uheldig. Og på Brøndby stadion holdt det stik. AaB spillede på samme niveau som normalt, men de manglede de små marginaler, som Brøndby havde på dagen.

Mod OB er der flere ting, der taler for, at jeg tror, at marginalerne svigter AaB igen. For det første mangler AaB to af de spillere, der har stået bag marginalerne mange gange. Michael Jakobsen og Jeppe Curth er ude. Og så har OB et meget stærkt mandskab - spiller for spiller mener jeg, at de har et bedre hold end AaB.

Og selv om AaB helt givet vil spille efter den europæiske "Vi forsvarer os bomstærkt - og satser på enkelte hug fremad"-opskrift mod et hold som OB, så har fynboerne typerne til at ødelægge det, fordi de kan lægge et meget hårdt pres uden at gå på kompromis med defensiven.

OB-angriberen Peter Utaka er en mærkelig fodboldspiller. Det ser lidt pudsigt og akavet ud, det han laver. Og det er bestemt ikke alt, der går godt. Men det sker noget hver eneste gang, han er involveret. Det giver tilfældigheder, og det giver mange tilfældigheder, når man møder et hold, der gerne vil stå defensivt. Og så tror jeg altså, at den afgørende situation opstår.

Defensivt er OB stærke, og jeg tror ikke, at der bliver mange chancer til AaB'erne. Så en enkelt fynsk pind kan være nok til at sikre de tre point. Men jeg tror faktisk, at OB'erne laver et par stykker. Så er der plads til en enkelt smutter i den anden ende.

Indrømmet, det her er et helt tæt opgør..... men til 2.90, så skal OB altså prøves.

Den anden kamp ligner jo en helt klar sag mellem bundholdet Horsens, der kun har fået et point i de seneste tre kampe og topholdt Brøndby, der har fået maksimumpoint i de fire kampe, 12 styks. Og min anbefaling bliver da også at spille Brøndby-sejren til 1.47 (selv om det er et fedtet odds fra Danske Spil).

De ting, der gør, at jeg ikke er helt tryg ved det alligevel er:

1: Horsens har angriberen Lawan, og han er i forrygende form. Han er umulig at holde helt væk fra chancer, når han er i den form, som han har vist i foråret. Han har aldrig været bedre i den danske SAS Liga end han er lige nu.

2: Der bliver tæt på udsolgt i Horsens, så der bliver gang i den. (Men den fordel for Horsens bliver delvist udlignet ved, at Brøndby også har mange tilskuere med på udebane)

3: Horsens har spillet gode kampe i foråret og vandt over OB på hjemmebane tidligere på foråret (Men det var altså også OBs klart, klart ringeste kamp i foråret. De var fornærmende ringe - men jo stadig et stærkt hold)

Og når jeg så spiller den alligevel, så er det fordi:

1: Brøndby har en fantastisk defensiv. Et enkelt Brøndby-mål kan sagtens være nok. Og jeg tror, at de laver mindst to.

2: Brøndby er flyvende. Fire sejre i træk og bobler af selvtilld.

3: Den knivskarpe kamp om mesterskabet mod FC København betyder, at Brøndby ikke tager let på noget som helst. (Og hvis spillerne skulle vise tendenser i den retning, så skal Kent Nielsen nok fortælle dem, hvordan verden er skruet sammen)

4: Morten Duncan Rasmussen er tilbage på Brøndbys hold, og selv om jeg ikke mener, at han er så vigtig, som han bliver gjort til, så giver det Brøndby en ekstra offensiv streng at spille på.

5: Martin Spelmann var fremragende i Horsens' kamp mod AGF - men han har karantæne i dag. Og en anden stærk Horsens-spiller, Thomas Kortegaard, har stadig problemer med knæet og er ikke med.

Så alt i alt bliver det en Brøndby-sejr.

Det giver en double:

100 kroner på:
AaB-OB 2 2,90
Horsens-Brøndby 2 1,47
Samlet odds 4,26

Og med et kig på overskuddet og mine forventninger om, at OB og Brøndby begge scorer mere end en gang, og at de to hjemmehold får svært ved at score, så får den også en satsning for 30 kroner på handicapsejre til de to udehold - altså så de vinder med mere end et mål:

30 kroner på:
AaB-OB 1-0 2 6,00
Horsens-Brøndby 1-0 2 2,30
Samlet odds 13,8

Held og lykke med spillet !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar