onsdag den 8. april 2009

Satans!, Sønderjyske

Ej, hvor havde jeg dog bare ondt af Sønderjyske, da FC København scorede sejrsmålet et minuts tid før afslutningen her i aften. Jeg ved godt, at mange siger, at der ikke er noget, der hedder fortjent i fodbold..... men jeg vil alligevel hårdnakket hævde, at Sønderjyske gjorde alt, hvad man skulle for at fortjene point.

De har i forvejen et håbløst budget til SAS Liga-fodbold. Og i dag manglede de så nærmest et helt hold på grund af skader og karantæner. Og spillede mod nummer 1. Det kunne ikke se meget værre ud. Jeg er ikke Sønderjyske-fan - men jeg er altså vild med, at de nægtede at klynke. Træner Carsten Broe sagde bare: Vi spiller med dem, vi har ! Og så er den ikke længere.

Og det gjorde de. Og de knoklede, knoklede og knoklede - måske løber de dernede endnu. De var oppe mod overmagten så tydeligt, at det sjældent har set ud på forhånd i den bedste række i Danmark.

Odds 15 !!! var der på en hjemmesejr til Sønderjyske. Det er vist det højeste hjemmebane-odds, jeg nogensinde har set i SAS Ligaen. Og så var de bare så snublende tæt på at få point.

ØV !

Selv om jeg ikke er fan af de gæve sønderjyder, så har jeg godt nok respekt for sådan en indsats, som de lagde for dagen i dag. Jeg håber virkelig, at de snart får point ud af anstrengelserne. Også fordi deres træner Carsten Broe er en pragtfuld fornyelse på den danske trænerhimmel.

Der er ikke så meget politisk korrekthed og "Vi tager bare en kamp ad gangen" over ham. Og det er skønt. Når han er sur, så er han satanraseme sur. Og så får man det at vide. Og ja, nogle gange kunne det da være mere velovervejede ord - og hvad så ?!?!? Hvem forventer en afhandling til en doktorgrad i minutterne efter en fodboldkamp ? Det handler om følelser, og det får man fra Carsten Broe.

Bare han nu ikke ender med at blive "skolet" med årene, så han til sidst er lige så bragende kedelig som Ståle Solbakken eller AaBs svensker nummer 600 på trænerbænken. De er sikkert ganske flinke mennesker, men nøøøøj, hvor bliver en søndag foran skærmen lang, når de står og lirer intetsigende klichéer af.

Også sådan mere fodboldmæssigt synes jeg, at Broe er en dejlig fornyelse. Han kom op i SAS Ligaen med et 3-5-2-system. Selv om ingen troede på det. Han skifter regelmæssigt ud på målmandsposten som på alle andre pladser. Og han fremhæver Sølvi (HVEM?!?!?) Ottesen som sit holds vigtigste mand, når medierne falder i svime over deres nye darling, Ilsø. Det er så skønt, at man faktisk både bliver overrasket og får noget at reflektere over, når Broe taler.

Nå, men der kom ikke noget ud af det i dag. Og jeg kender Carsten Broe, så glem alt om, at de nok er tilfredse med en god indsats i dag. Der er ingen point på kontoen - og så er Broe ikke glad for noget som helst. Sådan er det bare. Men jeg håber, at de alligevel er en lille smule stolte over sig selv i Sønderjyske i dag. Det var en heroisk fight, de viste.

I morgen skal jeg en tur på stadion i Odense, for nu skal der sgu sættes et par kroner på SAS Ligaen, og så må jeg lige ud og følge med i, hvordan det går :-)

Jeg tror på et handicap-ettal. Altså en sejr på mindst to mål til OB, og det spiller jeg. Hvorfor ? Fordi jeg tror, at den første beruselse er ved at gå af Esbjerg efter manager-Oves tilbagekomst. Og de har fået bevæget sig en lille smule væk fra den grimme bundplacering.

Og så er OB altså bare hårde ved holdene under sig. Prøv lige at tænke på, at de har tabt to gange til Brøndby og en gang til FCK i denne sæson. Og alligevel hænger de stadig kun lige efter topholdene. Det fortæller altså, at de straffer de lavere hold hårdt. Hårdere end både Brøndby og FCK. Det kommer til at gå udover Esbjerg i morgen, tror jeg.

Også fordi de stribede fra Fyn er så satans stærke. De kan virkelig presse en modstander så hårdt, at det næsten er umuligt at undgå fejl i løbet af 90 minutter. Og så er der dødboldene.

Jeg synes, at stort set alle pile peger OBs vej i morgen, så den skal prøves !

Jeg prøver også et 1-tal i Århus, hvor AGF møder Horsens. Helt kort, så må det simpelthen lykkes for GF på et tidspunkt. De har spillet fremragende i lange perioder under Erik Rasmussen. Langt, langt bedre end udbyttet tyder på. Og det giver altså pote på et tidspunkt. Jeg tror på, at det bliver i morgen. Jeg hælder endda til at spille dem med to mål. Men det er mest fordi oddset er glimrende med 3.40. Og jeg tror på, at hvis AGF'erne endelig får medvind undervejs, så kan det blive et sandt stormvejr at være modstander. Så når de på et tidspunkt endelig vinder.... så tror jeg, at det bliver en klar sejr. Og det kunne godt være i morgen.

Og så er der Brøndby-AaB...... hm, jeg må indrømme, at AaB har snydt mig mange gange det seneste års tid. Men på et eller andet tidspunkt stopper det altså. De har gjort det fantastisk både i Danmark og Europa - men de har altså også ALLE marginaler hver evig eneste gang. Det kan ikke blive ved. I morgen taber de i Brøndby. Den tør jeg dog ikke spille med to mål. Trods alt :-)

Så jeg prøver en tripel:

OB - Esbjerg 0-1 1 2.60
AGF - Horsens 0-1 1 3.40
Brøndby-AaB 1 1.85

Det giver et odds på 16,35 (og så garderer jeg nok med "bare" de tre hjemmesejre uden handicap. Det giver 5,3 gange pengene igen, og det er jo heller ikke så tosset :-))

Held og lykke til jer - og skriv endelig, hvis I har gode tips !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar