torsdag den 9. april 2009

Fodbold er et mærkeligt spil

Fodbold er altså noget underligt noget. Jeg er selvfølgelig fremragende tilfreds med dagens resultater i forhold til mine spilletips fra i går. De gik sgu hjem. De tre sejre til OB, AGF og Brøndby, som jeg skrev om. Okay - handicapspillene med to-måls-sejre gik ikke, men garderingen med sejrene alene sikrede et fint overskud. Dejligt.

Men alligevel tænker jeg altså, at dagen i dag er endnu et bevis på, at der ikke er meget logik i fodbold. Mest af alt tænkte jeg på det, da jeg så AGF-Horsens. Efter en serie fremragende kampe i foråret spillede AGF ad helvede til i dag. De var helt væk, og Horsens var klart bedst.

Og ja, så er det så også i dag, at AGF tog forårets første sejr. Efter den dårligste indsats. Det giver ikke meget mening. Jeg forstår godt de trænere, der med tiden bliver ret ligeglade med, hvordan spillet ser ud, bare de vinder. For Erik Rasmussen har garanteret sin bedste aften som GF-træner i dag, selv om de i mine øjne spillede forårets dårligste kamp. Den gav nemlig tre point - og så er alt glemt i morgen.

Lige på dagen var det synd for Horsens, der spillede en glimrende kamp i Århus, men jeg er nu alligevel glad på GF'ernes vegne. De har godt nok ikke haft så meget som en eneste marginal med sig i foråret indtil nu. Men i dag kom det. Og tre vigtige point til kontoen.

Tidligere på dagen var jeg på stadion i Odense for at se OB-Esbjerg. Og her mindede billedet om kampen i Århus, synes jeg. Ikke så markant som i Århus, men jeg synes, at Esbjerg spillede bedst. Men det var OB, der vandt. Ikke pivhamrende ufortjent - men jeg kan godt forstå, hvis esbjergenserne er skuffede over slet ikke at få noget for den udmærkede indsats på en af Danmarks sværeste udebaner.

OB demonstrerede igen - som jeg skrev om i går - at de bare er hårde ved holdene under sig i ligaen. De får altså ikke noget foræret af OB og bliver straffet for selv små fejl. På den måde var OBs sejr en typisk tophold-over-bundhold-sejr. Holdene var meget jævnbyrdige - men topholdet tager stikket til sidst.

I Brøndby synes jeg heller ikke, at hjemmeholdet var fantastisk. Men de er garanteret lige så ligeglade med spillet, som de er i Århus og Odense, for Brøndby fik de tre point. Det var dog ikke ufortjent, synes jeg. Brøndby og AaB gav hinanden en jævnbyrdig kamp. Men det var Brøndby, der havde skarpheden, og så havde holdet fra vestegnen de marginaler, som AaB ellers syntes at have købt til ejendom gennem det sidste års tid. Jeg kan simpelthen ikke huske en kamp, hvor marginalerne sidst har været imod AaB. Det var de så i dag. Og Brøndby tog sejren.

Og ja, forresten..... det gjorde jeg jo også . Tre kampe til lige godt fem gange pengene på oddset, det er slet ikke så tosset på sådan en skærtorsdag. Jeg håber, at der har været nogle herinde og læse. Og at I fulgte mine tips i går. For så har I også vundet lidt til påsken :-)

Og helt ærligt...... jeg lever fint med, at fodbold er noget mærkeligt noget, hvis bare kampene ender, som de står på min oddset-kupon :-)

Tillykke med gevinsten ! (hvis I spillede med :-))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar