fredag den 10. april 2009

Det var godt nok tæt på.....

Hold da op, hvor var jeg tæt på at ramme dagens kampe på oddset...... det manglede faktisk kun seks mål i Farum og to i Vejle, så havde den været der ! :-)))))

Jeg anbefalede i går at spille Randers mod FC Nordsjælland. Hold da op, den var vist ikke rigtig tæt på. 6-1 til Nordsjælland, der endda tillod sig at brænde et straffespark. Jeg var selv i Nordsjælland og se kampen. Og jeg må indrømme, at jeg havde taget helt fejl. Jeg troede ikke, at alvoren var gået op for FC Nordsjælland. Men det var den godt nok. Et fuldstændig forrygende nordsjællandsk hold var så tændte, at Randers blev reduceret til at ligne et microput-hold på en dag, hvor de syv bedste spillere havde meldt afbud, fordi de skulle til børnefødselsdag.

Nordsjælland var fremragende. Især Martin Bernburg. Hattrick allerede i første halvleg. Det var vist i dag, at han fandt formlen for, hvordan han skal spille på sin nye plads på venstrekanten. Han var fænomenal.

I gårsdagens blog skamroste jeg Marc Nygaard fra Randers. Og bare for at understrege, hvor skævt jeg havde vurderet det hele på forhånd, så spillede han i dag den dårligste kamp, jeg nogensinde har set ham spille. Han var helt væk. Men det var alle på Randers-holdet. Selv den altid hårdtarbejdende Søren Berg var nærmest pinlig i dag. Det var den rene ynk.

Men det var en dejlig fodbolddag, jeg havde i Nordsjælland. Fremragende fodbold fra hjemmeholdets side, pragtfuldt solskin og syv mål. Jamen, så skal man da være et skarn, hvis man ikke er tilfreds med tilværelsen. Men hvor er det dog bare synd, at der aldrig kommer tilskuere i Farum. Kun godt 3200 i dag. De har simpelthen det hele. De har et dejligt stadion, de har et totalt uberegneligt fodbold, så der altid er mulighed for alt..... og så har de altså også et fodboldhold, der virkelig vil spille fodbold på en underholdende måde. Og med rigtig, rigtig mange spændende spillere.

Den brasilianske angriber Junior er hele entré-indtægten værd. Martin Bernburg er en forrygende spiller at se på, og så er der Bajram Fetai, der nærmest er symbolet på FC Nordsjælland. Fetai kan en helt masse, og når det lykkes er han en af de mest seværdige spillere i SAS Ligaen. Men han kan også være helt ved siden af sig selv og brænde hvad som helst. Men som fodboldelsker er det da at foretrække med et hold, der virkelig vil og kan folde sig helt ud og spille fantastisk - men som også kan få en ordentlig øretæve ind i mellem i stedet for de mange danske hold, hvor der efterhånden kun er fire mulige resultater: 0-0, 0-1, 1-0 eller 1-1. Norsjælland er garanter for underholdning - på den ene eller anden måde.

Kom nu, I folk i det nordsjællandske område. UD PÅ STADION MED JER ! Det er en fremragende oplevelse. Og nå ja.... så er stadion-pølserne også blandt de bedste i ligaen !

I Vejle troede jeg, at min anbefaling var på ret kurs, da jeg vej hjem fra Farum hørte i bilradioen, at Brian Nielsen bragte Vejle foran med 2-0. Men ak, det dyrt indkøbte forsvar, der skulle være garanter for rutine og stabilitet svigtede nok en gang vejlenserne, og så kunne FC Midtjylland hive en 3-2-sejr hjem. Jeg har ikke set kampen, så jeg ved ikke, hvordan det gik til. Men det er bare ikke godt nok, at en defensiv med Brian Priske, Allan Olesen, Jimmy Nielsen, Bora Zivkovic og hvad de ellers hedder alle sammen ikke snart kan få lukket af. Det, der er købt ind til at være Vejles styrke, ligner mere og mere Vejles problem. De forærer alt, alt for meget væk.

Nå, men det var ikke det store hit med oddset i dag. To kampe spillet for 100 kroner - og de var så skyllet lige ud i kloakken. ØV ! Men der er stadig overskud samlet.

Resultat dag 1: +330 kroner
Indskud dag 2: -100 kroner.
Samlet efter dag 2: +220 kroner.

Vi prøver igen i morgen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar