torsdag den 9. april 2009

Hvad så med Vejle i morgen ?

Nå, det giver jo blod på tanden, når man rammer en triple, så jeg sidder lige og kigger lidt på, hvordan man kunne anbringe kronerne i morgen. Og det er SAS Ligaen, jeg har fokus på. Der har jeg de bedste resultater, så den spiller jeg mest på.

I morgen er det FC Nordsjælland mod Randers i den tidlige kamp. Og der må jeg nok sige, at mit hjerte siger Nordsjælland, men hjernen siger Randers. Jeg tror ikke rigtigt, at det er gået for de nordsjællandske spillere, at nedrykning faktisk kan blive et frygteligt tema for dem i løbet af forårssæsonen. Man har set det før med hold, der er for gode til at rykke ned. Og det er Nordsjælland helt klart på papiret. Men papir spiller ikke fodbold, og langt bedre hold end FCN er rykket ned, fordi alvoren gik op for dem for sent. Jeg tror dog ikke, at de rykker ned. Der er masser af kvalitet i det nordsjællandske hold, og de skal nok få det frem. Jeg tror bare ikke, at de har forstået situationens alvor endnu.

Randers er ikke et hold, der spiller særlig seværdig fodbold. Men det er et stærkt kollektiv, og så har de Marc Nygaard i front. Han er altså en af de mest undervurderede i den danske SAS Liga. For hulen da, hvor er han bare brølende stærk. Jeg vil påstå, at han er blandt de tre vigtigste spillere for sit hold i SAS Ligaen. Nej, ikke nødvendigvis en af de tre bedste - men der er meget, meget få spillere, der er SÅ vigtige for deres hold, som Nygaard er for Randers.

Netop de kvaliteter han har, en enorm fysisk styrke og et fantastisk hovedspil, er rigtig skidt for FC Nordsjælland, der aldrig har haft fysikken som sit varemærke. Jeg tror, at det bliver forskellen i morgen. Nygaard scorer eller leverer noget af det dødsensfarlige nedfald i feltet, der vil afgøre kampen. Så jeg tager chancen med en Randers-sejr.

Og så er der Vejle-FC Midtjylland. Der er jeg også mest til den lidt frække chance, der går efter et godt odds. Jeg spiller nemlig hjemmesejren. Og det er egentlig mere et spil mod FC Midtjylland end et spil på Vejle.

Jeg synes ærlig talt, at FC Midtjylland er temmelig overvurderet i denne sæson. De har været et meget stærkt hold gennem mange sæsoner, men i år er de altså på det jævne. Et midterhold i mine øjne. Det er sympatisk med de mange unge spillere på holdet, og det kan sagtens give bonus på langt sigt. Men her og nu er der bare ikke kvalitet nok i holdet til at blive regnet med blandt de bedste i SAS Ligaen. Og så er jeg heller ikke overbevist om Thomas Thomasbergs kvaliteter som cheftræner. Han virker gennem sympatisk, men han har altså karisma som en let opvredet karklud. Nå, men det er jo ikke ham, der spiller...... men dem, der gør, er heller ikke gode nok til at overbevise mig om, at det er et af de bedste hold i SAS Ligaen.

Vejle har haft en svær start på foråret, men det er efterhånden sjældent, at de taber. 1-1, sådan cirka 50 gange i foråret :-) Men sejren kom over Sønderjyske i sidste runde, og de fik scoret tre gange. Det må være et enormt boost til de rødklædte Vejle-drenge og lige præcis den selvtillid, som de havde brug for. For de har altså et ganske habilt hold, spiller for spiller.

Jeg ved godt, at det er en double med betydelig risiko, jeg spiller i morgen. Men den skal sgu prøves:

FC Nordsjælland - Randers 2 2.75
Vejle - FC Midtjylland 1 3.15

En double til 8,66 gange pengene. Den får 100 kroner fra dagens gevinst.

Og så vil jeg lige starte et regnskab, så vi kan holde øje med, hvordan det går med anbefalingerne over tid herinde. Jeg er ikke ekspert, men jeg er altså ikke synderligt imponeret over resultaterne hos diverse spileksperter rundt omkring. Specielt ikke ham på Danske Spil. Jeg kan satme godt forstå, at de har ansat ham. Det er penge lige i banken at følge hans tips. Men desværre er det på Danske Spils konto, at de går ind.

Så lad os se, om vi kan være bedre herinde :-) Det er altid sjovt at banke eksperterne :-)

Nå, men til regnskabet for i dag:

100 kroner på triple:
OB - Esbjerg 0-1 1 (2-1)
AGF - Horsens 0-1 1 (1-0)
Brøndby-AaB 1 (2-0)
Gevinst: 0

100 kroner på triple:
OB - Esbjerg 1 (2-1)
AGF - Horsens 1 (1-0)
Brøndby-AaB 1 (2-0)
Gevinst: 530

Resultat:
Indskud: 200 kroner
Gevinst: 530 kroner
Overskud: 330 kroner

Det er da en meget fin start :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar